با سلام و درود خیر؛ در آثار علمی علامه طباطبایی(ره) چنین مطلبی اشاره نشده است. چند نکته: ۱. چنین برداشتی با شیوه تفسیری علامه، سازگار نیست.
۲. پشتوانه و مستند روایی در این زمینه وجود ندارد.
۳. «یس» که سوره ای از قرآن و قلب قرآن است به همین صورت (یس) نوشته و اطلاق می شود؛ آن «یاسین» هم که با اضافه شدن حاء می تواند یاحسین شود، در سوره ای است که آن سوره قلب قرآن نیست. بنا بر این: نمی توان این مطلب را به علامه طباطبایی(ره) نسبت داد. افزون بر این که چنین مطلبی معیارهای علمی را دارا نیست لذا از نظر علمی نیز قابل دفاع نیست. بله، ممکن است علامه(ره) بطور شفاهی و ذوقی، چنین گفته باشند، که اولا آن بحثش جدا است، در ثانی، آن هم مستند و موثق نیست تا بخواهیم به علامه نسبت بدهیم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیانثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
سوره فجر/14-16 : بی گمان پروردگارت در کمینگاه است.اما انسان،هنگامی که پروردگارش او را می آزماید و گرامی می دارد و نعمت می بخشد،شاد و مغرور می شود و می گوید:پروردگار مرا گرامی داشت.اما چون او را به بلا و محنت می آزماید و روزی اش را بر او تنگ می گیرد،بی صبری و ناسپاسی می کند و می گوید:پروردگارم مرا خوار کرده است.
سوره زمر آیه ۵۳ بگو: «ای بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را می آمرزد ، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است .
انعام 158 : آیا کافران پس از آن همه حجّت های روشن و اندرزهای رسا جز این انتظار دارند که فرشتگان عذاب به سویشان بیایند یا پروردگارت برای آنان پدیدار شود یا برخی از نشانه های پروردگارت بر آنان در رسد ؟ بدانند روزی که برخی از نشانه های پروردگارت بر آنان در رسد ، کسی که قبلاً ایمان نیاورده یا ایمان آورده ولی در دورانی که ایمان داشته کار نیکی نکرده است ، ایمانش به او سودی نمی بخشد . بگو در انتظار آن روز بمانید که ما نیز منتظریم .
با سلام و درود
خیر؛ در آثار علمی علامه طباطبایی(ره) چنین مطلبی اشاره نشده است.
چند نکته:
۱. چنین برداشتی با شیوه تفسیری علامه، سازگار نیست.
۲. پشتوانه و مستند روایی در این زمینه وجود ندارد.
۳. «یس» که سوره ای از قرآن و قلب قرآن است به همین صورت (یس) نوشته و اطلاق می شود؛ آن «یاسین» هم که با اضافه شدن حاء می تواند یاحسین شود، در سوره ای است که آن سوره قلب قرآن نیست.
بنا بر این:
نمی توان این مطلب را به علامه طباطبایی(ره) نسبت داد. افزون بر این که چنین مطلبی معیارهای علمی را دارا نیست لذا از نظر علمی نیز قابل دفاع نیست.
بله، ممکن است علامه(ره) بطور شفاهی و ذوقی، چنین گفته باشند، که اولا آن بحثش جدا است، در ثانی، آن هم مستند و موثق نیست تا بخواهیم به علامه نسبت بدهیم.